Připravujeme

Obsah:

LEDEN / ÚNOR 2019

Mercedes-Benz Maybach Vision 6
Milník elektromobility
Fenomén vozů SUV
Tesla Roadster 2020
Pirelli kalendář 2019

A ještě mnohem více...

image_8347

Cestovní pojištění a exotika (díl 3)

POMOC ASISTENČNÍ SLUŽBY

Jak to prakticky funguje, když se něco stane a potřebujete uplatnit cestovní pojištění? Přinášíme vám přehled užitečných informací a šikovných tipů pro tyto situace. 

Cestovní pojištění se sjednává pro případy, když se za českými hranicemi něco stane. Ať už se to týká zdraví, odpovědnosti (když někomu něco způsobíte svým jednáním) nebo třeba zavazadel či sportovního vybavení. Vůbec nejčastěji se lidé na pojišťovnu obracejí v souvislosti s řešením zdravotních potíží. „Partnerem pro všechny tyto situace je vždy asistenční služba na telefonu. Číslo je uvedené na asistenční kartičce, kterou každý účastník cestovního pojištění pro sebe dostane,“ připomíná Kateřina Vanková, produktová manažerka z pojišťovny Generali. 

Asistenční služba jako první volba

Když nastanou potíže, měli byste se co nejrychleji obrátit na asistenční službu pojišťovny. Její číslo je nejlepší uložit si do mobilu ještě před odjezdem, protože vám to pak zajistí veškerý servis, a to nonstop. „Operátoři asistenční linky neřeší žádná časová pásma, žádné posuny času. Jsou k dispozici pro klienty nepřetržitě. To je největší výhoda a důvod, proč se na ně obracet,“ potvrzuje Kateřina Vanková. 

Volání na asistenční linku bývá zpravidla zpoplatněné jako hovor na běžné číslo – záleží tedy, jak máte nastavený svůj tarif. „Volání mimo Evropu bývá samozřejmě za vyšší sazby, ale s klientem se dá následně domluvit, že zavoláme zpátky, a on tak ušetří,“ říká Kateřina Vanková. Zpětné volání je sice ve světě také zpoplatněné, ale i přesto pořád výhodnější. Mějte na paměti, že účty za volání se v rámci cestovního pojištění nehradí, nicméně to by vás od kontaktování asistence nemělo odrazovat. Ta vám totiž ve výsledku peníze často ušetří. Navíc s ní lze komunikovat i přes e-mail.  

 

Minimalizace komplikací

Komunikaci s operátory urychlí to, když si před zavoláním připravíte číslo pojistné smlouvy cestovního pojištění a budete také vědět telefonní číslo, na kterém budete následně k zastižení. Kde tohle všechno hledat? To je to nejjednodušší -  na již zmiňované asistenční kartičce. „Proto se hodí ji mít vytištěnou a uloženou třeba v peněžence nebo jako obrázek v telefonu. Zkrátka ji nosit tam, kde je největší šance, že ji budete mít vždy u sebe,“ doporučuje Kateřina Vanková z Generali. Nebo si číslo asistence uložit přímo do kontaktů telefonu – a to včetně mezinárodní předvolby +420 (00420).

Operátoři se po dodání zásadních informací pouštějí ihned do práce. Poskytnou vám spoustu užitečných informací a poradí, jak situaci konkrétně řešit. A protože žádná událost není stejná, jsou to vytrénovaní specialisté, kteří se dokáží rychle zorientovat. Typicky podají informaci o nejbližším vhodném zdravotnickém zařízení, jsou schopni tlumočit i v komunikaci s lékaři či policisty, nebo se aktivně podílejí na spoluorganizaci záchrany, když to situace vyžaduje. „Navíc v asistenčních službách pracují také lékaři, kteří samozřejmě konzultují i postup léčby nebo rozhodují o vhodnosti a způsobu návratu klienta zpět do České republiky,“ přibližuje Kateřina Vanková. 

Asistenční služba zkrátka pokaždé vede k tomu, aby nejenom zajistila rychlé řešení, ale také dodala potřebné relevantní informace. Často se totiž klienti ptají jen na obecné dotazy jako například na adresu velvyslanectví. Díky asistenční službě však nikdy nezůstanete v zahraničí bez pomoci. Tak proč ji nevyužít, když je automatickou součástí každého cestovního pojištění?


Rady a doporučení: 

• Ambulantní ošetření, které hradíte v hotovosti
- vyžadujte vždy lékařskou zprávu s uvedením diagnózy a originál dokladu o zaplacení ošetření a léků

• Hospitalizace v zahraničí
- kontaktujte vždy asistenční centrálu

• Odcizení zavazadel
- oznamte událost policii a vyžádejte si protokol s výčtem odcizených předmětů

• Poškození zavazadel přepravcem
- vyžádejte si originál reklamačního protokolu

Nákup náhradních věcí při zpoždění zavazadla 
- vždy si od obchodníka vyžádejte účtenky

• Způsobení škody vámi či vám jinou osobou
- zajistěte sepsání popisu události a vyjádření k odpovědnosti všech účastníků včetně uvedení jejich osobních údajů a podpisů

• Nesouhlasíte se zaviněním či došlo ke zranění
- zajistěte přivolání policie a případné svědky (kontakty, výpovědi)


Vždy pořiďte fotodokumentaci místa události a vzniklé škody.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Generální partneři portálu:

 

Partneři portálu:

Další portály mediální skupiny HMG:

        

TOPlist